Wegblijftarief
Waarom een ‘wegblijftarief’?
Vanzelfsprekend kan het gebeuren dat u niet op een gemaakte afspraak kunt komen. Als u ons dit tijdig laat weten, is dat ook helemaal geen probleem.
Het gebeurt echter dat patiënten zonder bericht wegblijven van hun afspraak in onze praktijk. Medepatiënten moeten hierdoor onnodig lang wachten of kunnen geen afspraak krijgen. Om daar wat aan te doen, hanteren wij naar landelijke richtlijnen het zogeheten wegblijftarief.
Wat is een “wegblijftarief”
Het kan voorkomen dat u een afspraak heeft gemaakt die u niet kunt nakomen. Wij verzoeken u om uw afspraak zo spoedig mogelijk te annuleren. Dit kan ook in de avonden of in het weekend, maak hiervoor gebruik van onze annuleerlijn. Bel hiervoor de praktijk en maak gebruik van het keuzemenu annuleer uw afspraak. (020-6360630).
Mocht het niet lukken om uw afspraak tijdig te annuleren, dat wil zeggen minstens 24 uur van te voren, dan kunnen wij een wegblijftarief in rekening brengen.
Het kan natuurlijk zijn dat er een speciale reden was waarom u verhinderd was. Mogelijk zullen de kosten dan niet op u verhaald worden. Indien u echter bij herhaling dergelijke redenen opgeeft, behouden wij ons het recht voor om u het wegblijftarief voor alle gemiste afspraken in rekening te brengen.
Het hanteren van het wegblijftarief is conform de richtlijn van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV)
Wij berekenen €15,- voor een enkel consult en €25,- voor een dubbel consult. De rekening wordt naar u persoonlijk gestuurd en wordt niet vergoed door uw verzekeraar.